onsdag 27 mars 2013

A new era has begun

Okey, vi börjar såhär


Med starka kramar, glansiga ögon och med fina ord lämnar jag Landvetter flygplats 06:55
Det blev en svettig mellanlandning i Bryssel och vidare till New York med Jet airways där de serverade indisk Beef Masala och visade nya filmen "End of watch" med Jake Gyllenhaal.
Piloten bjöd på en fin landning dock kom inte mitt ena bagage med på grund av den stressiga mellanlandningen. Men..
Med en stor kvinna vid passkontrollen som stämplar högljutt i mitt pass och säger: "Welcome to United States" så var jag trots allt nöjd.


Tar första bästa taxi mot 94th street hem till Emma, där jag sover en natt.


För att sen flytta till "gamla" lägenheten igen på 52nd street och vänta in de tre vise männen, Fanny, Moa och Maria


Vi lär känna varandra över en fin frukost.


Göra test - Check!
Registrering på skolan - Check!
Fixa schema - Check!


Skolan ligger nära Grand Central där Apple store ligger. Inköpte en välbehövlig Iphone5, nu är hela Mac familjen samlad.


Morgnarna vaknas till denna vy från fönstret. Klarblå himmel och friska 6grader
De få dagarna som har gått går till att upptäcka staden på nytt.
Gå på lägenhetsvisning med Fanny i Harlem, äta mexikanskt med Elin min framtida roomie, gå gatan upp när man tror att man går ner, toucha Battery Park för att snegla på Frihetsgudinnan, sväva runt i Soho och återuppta alla minnen, laga middagar hemma och fightas med jetlagen.



För att plötsligt stanna upp och inse att jag har flyttat till New York och kommer tillbringa 1460 dagar i denna drömstad.

A new era has begun!

1 kommentar:

  1. åh, det ska bli fantastiskt kul att följa dig!

    SvaraRadera