måndag 27 maj 2013

Memorial Day

Min vän Maria frågade mig i veckan vad man gjorde på Memorial Day, mitt svar till det var att alla skolor var stängda, så intresserad var jag, haha. En ledig dag helt enkelt, inga lektioner och förpliktelser. Så hur fördriver man en ledig dag i New York? Enkelt! Följ med här :)


Jag bokar upp Elin för en promenad längs Hudson River Park, men innan dess svängde vi förbi hennes skola för att hämta upp ett kort åt henne. De stora salarna innehöll allt från balettdansöser till hiphopdansare såklart. Vi gick en rundtur där för att få ett humm om vad min roomie gör om dagarna och även för att jag var nyfiken på denna omtalade dansskola, eftersom jag känner till en hel del dansare som går/gått där. Vad är oddsen då att jag stöter på en svensk tjej  från Göteborg som jag har jobbat tillsammans med, chockad och glad! Ytterligare ett tecken på att världen trots allt är väldigt liten.


Eftersom solen inte var blygsam idag och det var gassande sol ute passade det bra med en smoothie på vägen ned till Hudson River. En Antioxidant All Star Smoothie gick på beställning.


Vi var självklart inte ensamma om idén att gå längs vattnet en helgdag som denna. Tillsammans med folk som powerwalkade, joggade, åkte skridskor, promenerade med sina hundar och annat löst folk gick vi längs Hudson River. 


Vi passerade en del gräsplättar där det var fullt med folk. Just detta gräsområdet verkade vara tillägnat till honosexuella, då det satt killpar över hela parken. Inoljade och med små mini kallingar förstod vi vitsen eftersom vi var i höjd med Chelsea (gay område). 


Efter ett tag hamna jag vid en punkt som fick mig att bli helt varm i kroppen. Exakt denna plats var jag på för 4 år sedan, senast jag bodde i New York. Jag har en likadan bild från då, och det påminde mig om att tiden har gått så otroligt fort och att jag faktiskt har uppfyllt en dröm jag hade för 4 år sedan, att återvända till new York.
Kvällen avslutades med att jag mötte upp Maria och hennes kille Patrick som är på besök för en middag nere vid Soho. Svårare än såhär var det inte att få en hel Memorial Day att gå. 

2 kommentarer:

  1. Åh, det låter helt underbart med drömmen! //Maria

    SvaraRadera