söndag 26 maj 2013

Söndag

I lägenheten har vi en kanal som sänder SATC hela tiden och även filmerna.  En input bara, vi som sett Sex and The City filmen i Sverige har ju verkligen inte sett hela versionen eftersom de visar filmen här med massa scener som de har klippt bort i Sverige, är som att se om en ny film på nytt igen. Perfekt söndagssyssla!

Veckan började med en stor fokus på allt plugg som skulle vara klart till på onsdagen. Jag hade två prov och två inlämningar på samma dag, underbart. Men bara att växla upp och känna på plugg stressen, kan beskriva den med blandade känslor. Äckligt stressad och orolig men samtidigt väldigt kul eftersom det är en utmaning jag aldrig har kännt på tidigare då man endast har jobbat i sitt liv. Nu i efterhand är det otroligt skönt då man är i fas igen och är taggad inför kommande vecka. Veckan fortsatte med en stor insättning av summa pengar på mitt konto som jag blev väldigt chockad över. Jag har blivit utdelat eft stipendium av Willinska Stiftelsen, så glad och tacksam! Det firades med en lyxigare variant av frukost dagen efter. 

                             
Jag och Elin bestämde oss för att gå på The Hangover III i helgen. Så roligt att se sådana skillnader till hemma i Sverige. På menyn erbjöd de bland annat chicken nuggets with bbq sauce, pizza, mozarella sticks till bio snacks. 

                             
Drickan var såå stor, väldigt amerikanskt!

               
Sätena i bion var lika stora som Bergakungens VIP salongs säten. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar