måndag 11 november 2013

Vagga hjärnan

Ni vet, en såndär dag när man haft lektion från 11:40 och sista lektionen slutar 21:30 och man har en sjuk smärtsam huvudvärk av jobbiga grupparbeten,där man bara vill ta ut hjärnan och vagga den som en bebis och viska att allt kommer bli bra, bara jag får lite sömn och vila. 

Min roomie är hemma i två dar nu tills hon reser bort igen, tråkigt och ensamt att bo i en stor lägenhet själv när man har vant sig med att bo med någon. Det blir jag och värme-rören som håller mig sällskap genom läskiga visslingar under natten.. 

Här är en bild på en av de godare American pancakes jag ätit. Jag är egentligen inget fan av det och inget jag brukar beställa in. Men på Clinton St Bakery slog jag till på en blueberry pancake med varm marplebutter (smakar som varm kolasås) och marple syrup till. Dog till kombinationen! 

Sova nu.. 

Ps. Tänk att denna oas finns mitt på Manhattan. Fantastiskt att finna ett sånt lugn i ett kaos :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar