måndag 4 november 2013

Buddakan

Revel / Meatpacking District

Åt äntligen efterlängtat kött i helgen, Filet Mignon medium rare med creamed spinach och rostad sparris till, såå gott. 

Revel, ett supernice ställe. Från entrén ser det bara ut som en bar, men forätter man längre in och förbi baren kommer man till en stor innergård med högt glastak. Two thumbs up! 

Buddakan / Meatpacking District

Sen klev vi in i en Sex And The City scen, där Big och Carrie har din rehearsal dinner, asiatiska Buddakan. Stod vid trappan ned när jag tog bilden, exakt där Carrie och Big står när de entrar sällskapet, och det var såå fint hela stället med en enorm sal och med fokus på långbordet. 

Helgen har gått åt till en hel del plugg med belöning på kvällarna och Söndagsbrunch i East Village på Söndagen. Väldigt meckigt att ta sig till East Village från mig och föredrar Westside mer, eftersom det är lättare att ta sig dit och allt bra ligger självklart på West :) 

Kylan har nått New York och idag var den nere på 3 grader, vilket gör att värmen i byggnaden sätts på. Här har dem pysande element som verkligen smattrar, pyser och visslar. I mitt lilla rum har jag en värmestång som sprider värme, när den pålen väl värms upp så låter det som en vattenkokare som tjuter och visslar var 15e minut. Jag som är extrem känslig mot ljud när jag sover vaknar i ren panik och tror att jag hamnat i krig i något exotiskt land eftersom hela rummet är uppvärmt till max. Jag hoppas hela värmesystemet kommer i balans snart. 
På tal om väder så väntar 19 grader på Onsdag, normalt.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar