söndag 28 september 2014

Bear Mountain State Park

Klockan 8:30 var vi ett gäng på 8 som tog bussen ut till Bear Mountain State Park. En av de bättre utflykter jag har gjort här i NY. Vi var en salig blandning på studenter och respektive från bl.a Danmark, Ecuador, Frankrike och Sverige, några från NYU, och vissa var bara i New York för jobb. 
Bussfärden från Port Autohirty tog ungefär 1 1/2, sedan var vi på Upper State NY. Vädret bjöd på 26 grader och vi var ute i skogen med ett berg framför oss som vi ville upp på för att komma åt utsikten! 


Vandringen var krokig med behaglig att gå. Det fanns olika trailers att följa, easy, challenging eller difficult, tror vi valde den sistnämnda. Det kändes i både ben, lår och kropp.


Nina bjöd på en pose. Självklart var jag sist eftersom jag stannade upp och tog kort på allt och inspekterade konstiga insekter och djur.


Påvägen upp, hur fint?! 


Ännu finare! Klarblå himmel


Här var vi uppe på toppen. Åt vår medhavda matsäck och putsade ut att vi klarade att komma upp, haha


Det här är på vägen ned. 


En bild på gänget. Diskuterades om vilken väg vi skulle ta ned för berget.


Denna hittades mitt på vägen, den var lika tjock som mitt finger! Och dessutom ser den exakt ut som emoji larven :)


Höstens färger är påväg,
Allt började se mer gul, brunt ut.


När vi kom ned så gick vi till en lake!


Svalkade svullna fötter.

Söndagen tillbringades i Central Park med resten av Manhattan borna och Nina! 
Sista helgen av min "ledighet", nästa vecka börjar skolan, iiiih! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar