onsdag 8 april 2015

DIY - Skyline hemma hos mig

För några månader sedan gjorde jag en stor vägg dekoration med japansk washi tape som är en tunn tejp som inte skadar väggen. 

Denna rullen kostade ca $3, jag letade fram olika mallar på nätet och litade på mitt ögonmått.

Jag började med Empire State Building, som först blev väldigt sne. Jag gjorde om den flera gånger.

Tills den blev någorlunda rät, och byggde på flera höga byggnader som satt tätt ihop. Jag skickade en bild till min bror, som tyckte mitten byggnaden såg ut som en bro mellan byggnaderna. Men flaggan blev jag väldigt nöjd med.

Jag ändrade byggnaden i mitten och gjorde den mer tydlig.

Plötsligt flödade fantasin, och en klassisk New York byggnad med balkong formades på min vita vägg.

Slutresultatet blev såhär. World Trade Center byggnaden fick komma med också. Även vattentanken på balkongbyggnaden hjälpte hela skylinen att se mer New Yorkig ut. Nästa steg är att göra lite mer detaljer som fönster och små finslip. 

Plus:
- Billig inredningstips
- $3 för en dekorerad vägg
- Möjligheter att bygga på hela dekorationen 

Minus:
- Pilligt med de små detaljerna
- Ögonmått är A och O. (Annars kan man använda linjal och andra verktyg, man jag var för lat)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar