fredag 5 juli 2013

Cancelled

Okey, nu är jag i något mellanläge, i en gråzon helt enkelt. Klockan var satt på 03:56 imorse, redo för att lämna Sverige för att åka hem till New York. Mentalt förberedd tog vi oss till flygplatsen, trots en del tårar från min kära mamma. Väl framme på flygplatsen möts vi av ett svar om att flyget är försenat, jag blir ombokad via en annan väg till New York istället. Inga problem! Jag kommer iallafall iväg, tänkte jag. Jag gick till gaten i god tid och när tiden var inne ropade de ut i högtalarna att samtliga flyg var inställda pga för tjockt molntäcke som var för lågt. De hänvisar oss till att hämta upp våra bagage och ta oss till SAS counter. Folk börja springa, jag börja kuta, tänker inte vara sist. Efter många vassa armbågar, puttandes och vilja blev jag ombokad till avgång dagen efter istället. Jag var såå nära, men ändå lite för långt bort. En ytterligare dag i Sverige, men som jag skrev till en kär vän: Göteborg visar sin fina sida idag, sol! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar