torsdag 25 juli 2013

Själen landar

Jag har såå satans mycket plugg nu, men det är faktiskt otroligt kul! Jag läser en massa om bland annat stockmarket i min Business class. Nästa vecka ska var och en fördjupa sig i ett företag och självklart väljer jag Volvo Corporation, det ligger mig varmt om hjärtat ;) 
Sen på min The art of Argument class lär vi oss olika argument teknik, som conclusions, premises och fallacies och i English writing kursen fördjupar vi oss i välbehövlig grammatik och kritiskt tänkande. Studiehjärnan går i högvarv! 


Jag varvar plugg med morgon/kvälls promenader längs Hudson River. En kväll hade jag dessa änder till sällskap. 


Vädret har sansat sig nu och ligger på runt 25 grader, det är otroligt att det kan sjunka från 38 grader ned till ynka 18 grader idag. Kändes konstigt att ha på sig långbyxor.


Som student lyxar jag till med egengjorda smoothies. Använder flitigt min mixer. Ju fler smoothies man gör dessto godare blir dem. Denna gröna lyxen gjorde jag häromdan. 1 fryst banan, 1 näve spenat, skvätt mandelmjölk, 1 grönt äpple, lite limejuice, spirulina-protein (vaniljsmak), mängder med is och toppar med chiafrön som svullar till sig när de legat i smoothien ett tag. Yummmmmm! 


Sen har jag turen som har en gigantisk tv hemma i lägenheten med alla kanaler man kan tänka sig. På kvällarna sitter jag fastklistrad framför So You Think You Can Dance, The housewifes of New Jersey, Keeping up with The Kardashians och självklart Million Dollar Listing!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar