måndag 9 september 2013

NYFW

New York Fashion Week! Och jag lever i staden dit alla anländer, får ett lyckorus när jag tänker på det. 
Jag älskar Lincoln Center, platsen är så stor och alla fashion människor går dit för att låta fotograferna ta en bild på dem eller för att se en show. Det är underbart att se hur alla har ansträngt sig lite extra denna veckan när det gäller outfits, älskar det! 
Jag har stannat förbi tre gånger nu påvägen hem för att andas in atmosfären och stämningen. Har spottat massa kändisar, stora internationella bloggare och Instagramare som flugit hit från Sydney och LA bland annat, kända fotograf profiler som Bill Cunningham och fotografen Brandon Stanton som står bakom siten Humans of New York, jag har även hängt med paparazzis och fått massa tips från dem, stött på Vouge magazine's streetstyle fotograf. Ja, ni hör. Jag är helt såld på det här! Och jag blir börjar bli rutinerad, genom att följa hashtagen mbfv och nyfw på Instagram så håller jag koll på vilka som hänger runt vid Lincoln Center. Eller så kallas detta stalking.. haha! 
Jag älskar sociala median och allt som hör till, och förstår mig inte alls på folk som bojkottar det eller inte har någon koll alls. Hur kan man inte veta vem Bill Cubningham är?! 

Den här bilden har ni säkert redan sett, so star struckted! Paris och Nicky Hilton kliver ur sin bil 2 meter framför mig. Först såg jag inte ens att det var Paris Hilton, för jag trodde hon inte ens existerade längre år 2013.. Min första tanka när jah såg henne kliva ur bilen var att det var någon från Jersey Shore showen, men sen när jag såg hennes mer smakliga syster Nicky så kopplade jag ett och annat. Snabbt som satan knäppte jag några kort och 5 sekunder efter så kom ett hav med paparazzis. Det tog dem ca 10 minuter att ta sig fram dit dem skulle, när det för en normal människa skulle ha tagit 1,5 minut.. Men Paris Hilton var väldigt generös med poser och lät paparazzisarna ta massor av bilder, haha! 

Jag antar att det är såhär en "dagens outfit" tas.

Mercedes Benz tältet


Stora Instagramaren Dani Song :) 

Fullt med posande fashionistas! Så fort en annan mer intressant anländer springer alla dit

Sticker man ut så vill folk plåta en. 
Ibland är det rena rama maskeraden.. 

En annan bloggare


Vissa stack verkligen ut. Här en kille som hade ett helt dött djur över axeln..


Matchie! 

Hur fiiina hundar?! 

Lily från Gossip Girl anlände! Snabb som fan var jag när jag tog kort, för hon bjöd bara på en pose! :P

Så mycket inspiration! 

Paris Hilton en andra gång.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar