tisdag 3 september 2013

Fashion week

Denna veckan rivs New York Fashion Week Spring 2014 av, blogg eliten landar i stan och möts av 28 graders värme med en fuktighet som får ryggraden att svettas, i samma veva startar mina tre intensiva och effektiva veckor av plugg tills jag kan hälsa höstlovet och mina föräldrar välkomna. 

För några veckor sedan var jag på en intervju för en PR firma som sökte interns inför Fashion Week. Tyvärr fick jag inte internshipet men det var en kul erfarenhet att få ha varit på en intervju i fancy TriBeca och dessutom få se deras kontor, fyllda med exklusiva väskor, mängder av smycken och kläder av märken som jag inte ens kan uttala. Inte riktigt min inriktning när det gäller studier, men det var en väg in till Mercedes Benz-tältet, var min plan.
Måste berätta! Igår damp det faktiskt ned ett mejl från en annan PR firma som desperat sökte interns inför Fashion Week som börjar den här veckan, pli som det är på mig tackade jag nej då jag aldrig skulle ha tid till det nu när det är otroligt mycket i skolan. Jag prioriterar mina A's :)

Provrums selfies är kul! lol





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar