söndag 15 september 2013

September

Den här staden är så oförutsägbar, vad som helst kan hända, när som helst

Här kopplade jag ihop ett och annat, bredvid restaurangen i vänstra hörne ligger Avenue, där var jag ute med tjejerna för 6 månader sen, herregud, jag har redan bott här ett halvår! Sen gick vi över till pizza restaurangen bredvid, fick in menyn, fasade över priserna och rusade vidare. Stannade upp vid någon lyxigare variant av taxi och bönade om att han skulle köra oss vidare, efter ett misslyckat försök gick vi vidare till ett pizzahak med vänligare priser, fylleåt och sen vinkades en gul taxi in och hem färdades man en sen vår och tidig sommarnatt.

Jag älskar att man bara kan gå och gå, vart man än vänder kameran så är det ett perfekt kort. 

Jag gick på High Line för första gången för 4 år sedan, när de precis hade öppnat upp den för allmänheten. Jag kommer ihåg att jag en gång fastnde där med en vän under The Standard när regnet öste ned, och paraplyt vrängdes ut och in. Det var 4 år sedan och inte en aning om att jag senare skulle bosätta mig här igen.

Jag som älskar kontraster. Klara färger kontra brun, gråa tegelhus, perfektion.

Inser också att jag inte kan undgå de gula taxibilarna, de är med på varenda bild jag har tagit.

Gå längs vattnet en kväll och ha denna view är en stor hjälp när man rensar tankar. 

HAAAAJJJ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar