måndag 6 januari 2014

24h


Att se en soluppgång uppifrån från ett plan får alla ens tankar att suddas ut och man ägnar inte en tanke åt någonting annat än att förundras över hur vackert det är! 
Ena dagen trängs man i Nordstan och 24h senare går man på Bleecker st. Älskar livets kontraster och är så tacksam över att jag har möjligheten att bo i en stad som gör mig hög på livet av lyckorus och adrenalin. 


Vaknar upp på Söndagen och bestämmer träff med tjejerna för en brunch. Vi ses på favoriten Buvette på Grove St nere vid West Village, en fransk bistro med bra men petit mat och 100 poängs service. Älskar det stället! Vi uppdaterar varandra om jul och nyårsanekdoter och pratar självklart om New Yorks väder. Mitt sällskaps hyresvärd som bott i NY i 4 år kom förbi och vi pratade länge om visum och andra bra och inspirerande grejer. Hon hade gjort sin BBA på Parsons design skola och har nu ett jobb i NY, hur spännande! Tänker att jag en dag kommer vara den som varit där i 4 år och gör mitt 5e.. Och kanske 6e och 7e.. 

Efter nästan 3 timmar på stället strosade vi runt på bleecker st och jag lämnade sedan tjejerna för lite ärenden på Union Square. 


På vägen hem trotsade jag min studentbudget och lät mina händer och naglar få en treatment. Jag älskar Essie's nagellack med deras knäppa namn på färgerna. På knacklig kinesiska pratade jag med den gulliga kinesiska damen som filade och målade mina naglar perfekt, och jag väljer att dricksa henne lite extra för att jag råkade vara hög på livet just då. Det slutade med att hon ger mig 10min massage for free och jag trippar ut ur salongen som en såndär äckligt lycklig människa. Att lite manikyr i New York kan få en att känna lyckorus.. 
Ett stort tecken på att jag är så kär i denna stad och att jag är såååååå glad över att vara tillbaks! Nu väntar en ny tuff termin där jag bland annat ingår i skolans Honor class, och sen plötsligt är det vår..

Häääj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar