söndag 13 oktober 2013

Meatpacking & Bleecker St

Columbus day på Måndag, det vankas långhelg!
Fredagsbio i Lower East Side uppskattas alltid. Såg Prisoners med Hugh Jackman och Jake Gyllenhaal, rekommenderas! Filmen kombinerades med popcorn med alldeles för mycket smörsmak som fick kväljningsreflexen att reagera, aldrig mer biopopcorn. 

Det finns inget perfektare väder än så som det är just nu i New York. Vår och sommar i all ära, men nu är det perfekt temperatur ute, du kan promenera utan att se ut som du har tagit en dusch när du kommit fram, du kan slänga på dig en kjol, en extra tröja och solisar and you're all set! Vaknar upp på Lördagen till en kvittrande roomie med hennes vän som bor hos oss denna helgen. Tog en promenad från West Harlem över till East 125th. 


Målet var Lördagsbrunch på Marcus Samuelsson's Red Rooster. 

Jag har ätit bättre burgare.. men parmesan friesen var yum! 

Lördagen fortsatte från Harlem ner till Soho/Lafayette. Förra veckan klämde vi på BLK DNM skinnjackorna och när vi ändå var i trakterna var jag tvungen att svänga in i butiken och faktiskt slå till! 
X antal jackor provades och vad var inte mer passande än att självaste designern Johan Lindeberg klev in i butiken och checkade läget?! 

Älskar adrenalinet man får när man vet att man har köpt, eller jag kallar det investerat i något riktigt dyrt och äckligt snyggt! 

Kullerstenar är lika med Meatpacking District. Helgen går i brunchens anda, denna Söndag på Café Gitane inne i Janes Hotel med Lisa och äntligen en träff med Alexandra. Kan nu bocka av att jag vart på båda Gitane i NYC, Janes st och Mott st. Café Gitane är känd via diverse bloggerskor som endast äter deras avokadomackor. 

För mig är Gitane deras heeelt underbara sallader. Håll i er! Ruccola, rödbetor, syrlig grön äpple, olivetapenad/walnötssallad, organic chicken och toastad chevre krutonger. Hur kommer man på en sån här perfekt smak-kombination?! 

Efter att ha strosat runt i Meatpacking kunde vi inte lämna området utan att slå oss ned på Pastis 

... och ta en bellini matchandes med min kappa, klockan var ju bara 5pm och det var trots allt en Söndag (och långhelg!) 

Vi fortsatte in i West Village, gick förbi Smörgås. Sedan vidare mot favoritgatan Bleecker st. 

West Bleecker st, då är det alltid Marc Jacob's butikerna som ropar. Funderade på att unna(?) mig en tung nyckelring därifrån, men istället gick jag ut med det sistnämnda, en ännu fetare MJ ring.. 

Lågt sockerblod sa min vän, tur att Sockerbit var inom räckhåll. 
Sedan stod Steve Madden butiken plöstligt i vägen, vi slungades in och jag var tvungen att köpa ett par alldeles för snygga boots som skulle vara "såå bra höst skor som man kan ha till vardags och till skolan som jag bara måste ha just nu även om jag precis köpt en skinnjacka värd en förmögenhet OCH en Marc Jacob's ring" ... 

Sen kom jag på att jag inte är en turist i NYC, och sprang hem till Harlem! Nu äter jag knäckebröd och lyxar med citronvatten till middag. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar