onsdag 9 oktober 2013

Onsdag i Greenwich

En kväll som ikväll älskar man bara livet i New York. När man varit i skolan en heldag, kommer hem, tar en snabb nap och sedan gör sig redo för en middag i Greenwich Ave med nyanlända tjejer som man lärt känna. Påvägen till restaurangen myser jag längs gatorna, kvällarna har börjat bli riktigt mörka nu och kylan har tagit sig en stadig plats. Gatorna jag går på lyses ändå upp av alla olika butiker, cafér, restauranger och delis och det bästa av allt, är att det är folk överallt! Jag kom tidigare till restaurangen och stod utanför och väntade och titta på folk. Någon som rastar sin hund, ett par som strosar längs gatan, en annan som möter upp sitt killgäng, och jag som iakttar. Älskar att det kryllar av folk en Onsdagskväll i New York oavsett årstid och tid på dygnet.
Jag som aldrig har satt hösten som top 5 på min lista kommer nog välkomna den med öppna armar denna gång. Hösten iår går inte längre i dyster mörkgrå skala, utan mer åt det ljusare hållet.

Ja, jag vet. Väldigt osammanhängade meningar och konstiga tankar. Ville bara få ut lite lycka, svart på vitt!

HAAAAAAJJJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar