söndag 4 maj 2014

Another weekend

Såhär såg det ut för några månader sedan, vägen till subway stationen. Naket och kallt..

Nu ser det ut såhär, I guess the Spring is here

I Fredags efter skolan mötte jag upp en vän efter min sena lektion. Satt i Bryant Park i vårvärmen i timmar och åt en sen middag och pratade om .. livet. 
Sen gick vi och såg The Other Women med Cameron Diaz. Se inte den, såå dålig! Allt var bara så amatörigt med filmen. Biosalongerna är inte övervakade, så efter vår film var det lätt att slinka in i nästa biosalong på en ny film! .. Men det gjorde vi inte, men det är definitvt nåt jag ska göra någongång, haha. Betala för en film och gå på två eller tre.

Hehe, ser ni mig?! :D I trailern för nästa avsnitt av Million Dollar Listing NY. Ett himla tjat om det, jag vet. Men här var jag på Derrek's konstutställning, där allt började. Så kul att jag vart med i tre avsnitt nu! Speciellt kul är det att jag vart i Fredrik Eklund's dyraste säljobjekt i hans karriär, 11 North Moore i TriBeca. Mycket skryt och mycket stolt :P

Igår jag gick till Union Square för att leta efter en bok till ett skolarbete. Hamnade i bokaffären Barnes & Nobles i timmar och bläddrade i böcker och dyra tidningar. Det är så nice att man får läsa böckerna  och tidningarna utan att köpa dem. Folk sitter på golvet längs bokhyllorna, vissa har lagt sig ned i ett hörn av bokaffären, andra står lutade mot väggarna, gemensamt är de/vi alla helt slukna i böckerna/tidningarna man läser. Alla i sina egna bubblor, älskar atmosfären där! 

Åter till bilden ovan, gick ned till Flatiron building. Är nästan aldrig i den delen av stan. Det var en matmarknad där och massor av skönt folk med söta hundar. Sen öppnade sig himlen och regnet öste ned. 

Nichade Pretzels med olika smaker

 Sen påbörjade jag Greys Anatomy från säsong 6, med min sista påse av svensk godis :( 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar