tisdag 29 april 2014

Flytt

Sånthär väder har vi haft hela helgen. Har bara gjort ingenting hela helgen,gått superlånga promenader och lyssnat färdigt på Sigge Eklund's nya bok In i labyrinten. Städat och förberett rmitt rum inför flytt.. till det andra, större rummet i lägenheten.
Gick på Hatha flow yoga och meditation med supergulliga Angela som tar med mig, (hon har unlimited guest pass på sitt superlyxiga Yoga center).
Var även en tripp till IKEA för att handla nödvändigheter till det nya runmet, bland annat ett fint och redigt skrivbord! :)

Såhär såg det ut från börjab, det har stått tomt ett tag och folk har kommit och gått i detta rum som vi har använt som gästrum.

Bar ut madrassen och monterade ned sängramen som tog eeeenorm stor plats i rummet. Massa äckel och skit under sängen, blää!

Städa, städa och moppa! 

Rent golv, och upp med nya, vita gardiner! Den gamla var en gång vit, men grå när jag tog ned den... Pålen till höger är ett element. Hade en sån i mitt gamla, lilla rum som lät som en vattenkokare när den värmdes upp, sov med öronproppar hela vintern :(

Bar ut min sköna säng från gamla rummet genom den smala hallen! Det var rätt tungt för en en-mannajobb

Kaos i vardagsrummet under tiden! Min roomie fick sig en chock senare när hon kom hem, haha

Säng och gardin uppe! 

Sen började jag med skrivbordet, monterade på hela kvällen och fortsatte tidigt på morgonen.

Det började ta form..

Weeeee!

På med hylla också! Nu är skrivbordet fulländat :)

Måste ju sitta också! 

Fäääärdigt!! Tegelvägg på ena sidan, fönster ut mot Broadway och ett skrivbord :)

Så trött nu, och såå efter i plugg pga av all flytt.. Men det var de värt :)

Heeeej!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar