tisdag 15 april 2014

Tuesday

I måndags började jag dagen med gospel-spinning, alltid lika kul att spinna med massor av AfroAmerikaner med sjuuuka sångröster som sjunger med låtarna, gör hela spinningklassen så mycket enklare! 
Sen gick jag hem och skrev lite på några skolarbeten jag har. Efter några timmars skrivande, läsande och pluggande blev jag rastlös. Jag åkte ned till Bleecker st och gjorde lite ärenden. 

Sen gick jag längs Hudson River i 18 graders värme och hög luftfuktighet, uuuuh! Men älskar vädret nu, och det gör väl antagligen alla andra också då det var så mycket folk som var ute och sprang. Plus att ALLA är ute och går med sina hundar 😍

Gick förbi denna söta restaurang i West Village :) 

Idag, Tisdag gick jag på ett annat träningspass, Abdominal. Den hade varit mer motiverande om instruktören VISADE övningarna istället för att bara sitta på mattan och förklara dem, suck! 
Får fortsätta min jakt på rätt träningspass och bättre instruktörer som jag hädanefter bara går till.

Sen gick jag hem och plugga lite, efter det iväg till min enda föreläsning, Macroeconomics. Superintressant!! Har förövrigt en tjej i min klass som verkligen ääälskar sin röst. Hon har en såndär hes whiskey-jag-har-rökt-sönder-mina-lungor-röst men samtidigt låter som Lauren Conrad från Laguna Beach, och hon ska återförklara allt som läraren har sagt och svara på ALLA frågor som läraren ställer klassen, för hon låter ingen annan prata för hon är väl så egenkär att hon måste höra sin egna röst hela tiden! .. och jag sitter framför henne, uuuuh! 

Denna terminen läser jag Macroeconomics, Advertising Management, Math with Business application, och Honors classen. Tar en av dessa online, så har Måndagar och Onsdagar "ledigt", så slipper jag åka till skolan och kan istället lägga upp dagen med plugg och andra nödvändigheter som jag vill. Men det gäller att ha självdisciplin märker jag, för jag glömmer lätt av min onlinekurs och får för mig att jag har det supersoft och ledigt när det egentligen är precis tvärtom.. haha, om några veckor kommer ni säkert få höra mig ha panik! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar