fredag 11 april 2014

Intense!

Dagarna och veckorna går sååå fort! Mitt Spring break är redan över, och jag hade äran att få ha en fin vän på besök.
Det blev tidiga mornar och sena kvällar, långa promenader med sightseeing och en hel del shopping (för hennes del). Shoppingbehovet avtar faktiskt när man har bott här ett tag, det är inte lika spännande och lockande att gå i affärer hela tiden när man bor här. Eftersom man vet att man är i en stad där allt går att handa, och det försvinner inte, Forever21 kommer alltid stå kvar där.. Zara med för den delen, plus alla skobutiker. Det var en annan sak när man bodde i Sverige och var på besök här, då ville man köpa allt i New York som inte gick att få tag i Sverige. 

Här hämtar jag upp Maria, sen tog vi tunnelbanan ändå hem till mig i Harlem. Så skönt att det finns en express train från JFK till där jag bor :) 

Tidigt nästa morgon åker vi till Woodburry Outlet i New Jersey. Maria köper en resväska som hon sedan fyller med saker som hon köper på outleten..

Jag hittade Yanke Candle butiken som var fylld med ljus i alla deras olika dofter

Dagen efter så tar vi oss ned till Ground Zero, jag visar Wall street.

Vi checkade av filminspelning på listan! 

Och vi strosar i Soho .. För mer shopping

Senare så tar vi en Shake Shack burger på vägen hem innan, en stor favorit hos Maria :)

Vi vaknar upp till sol och går Brooklyn Bridge. 

Går förbi Fredrik Eklund's office i Tribeca

Äter glass från Big Gay Ice Cream Shop. En Salty Pimp, mjukglass med havssalt och insprutad dulce leche och doppad i choklad!!! Glassmaniac!! 

Vi gick senare High Line från Meatpacking District

Jag ååh:ade mig för fina lila blommor

Senare på kvällen hade vi bord reserverat på Spice Market. Vi började med dessa yumma sushi bites, med friterad ris! 
Sen hade vi curry duck till varmrätt som var alldeles för spicey för oss båda, haha!

 Efter middagen gick vi över till Buddakan, för jag ville visa vart Carrie's (i SATC) hade sin rehearsal dinner. In kommer Lamar Odom!! Khloe Kardashians ex-man, ännu ett check på listan för mitt besök :)

Dagen efter går vi längs 5th Avenue. Kikar in på Plaza Hotel, pampigt! Och gör massa saker under dagen som jag inte kommer ihåg just nu

Senare på kvällen åt vi middag på Meatball shop i Greenwich village och går sedan vidare till en hidden bar, Apotheke.

Dagen efter shoppar Maria trosor, och de sista sakerna innan avfärd

Jag visar henne Grand central och tusen andra saker! Vi köper super söts och goda macarones och tar linbanan över till Roosevelt Island.



Sista dagen tar vi en brunch på en rooftop

Sedan lämnade hon mig.. :(

Sen på tisdagen började skolan, jag är ledig måndagar och onsdagar, passande när våren välkomnades in.

Mitt i veckan gick jag på en spelning av London Grammar med några vänner. Hade gåshud i timmar av hennes sångröst! 

Samma kväll gjorde jag tvdebut på Amerikansk tv, Million Dollar Listing NY. Superglad för en sån fjantgrej! :) 

Min andra hälft fyllde år, och jag saknade livet i Gbg extra mycket den dagen. 

Jag fortsatte min detox diet vecka med quinoa sallad med tufo och lax! Försökt äta så rent som möjligt denna veckan.

Avslutade veckan med att gå på middag med en gammal arbetskollega och vän som var på besök i NY med sin pojkvän och vänner. En nyförlovad vän dessutom!! 

Imorn ska jag på ett Vinyasa (yoga) pass med en vän, excited!! 
Nu däckar jag..... HÄJJ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar