måndag 31 mars 2014

Rainy weekend


Såhär såg det ut hela helgen, 100% regn hela dagarna.. Inte rättvist när jag väl har lov :( (Men idag är set blå himmel och sol! :))


Pga av regn och supertråkigt regnväder så ställde vi in vår Coney Island utflykt och jag mötte pup tjejerna på MET museum istället. Vi donerade $1 var som entréavgift och staplade in i det enorma mueumet.
Tyckte min vattenflaska matchade så fint med färgtavlorna. 

Vi trotsade regnet och gick på jakt efter glassen som vi suktat efter i veckor. Vi tog oss till Grove street i West Village där vi hittade Big Gay Ice Cream Shop. Där beställde vi en varsin Rocky Roadhouse.. Ja, ni ser.. Chokladmjukglass toppad och rullad i marshmallows, nuts och chocolate. Den var 100%!

Eftersom det fortsatte att regna på Söndagen var det passande att fylla dagen med Söndagsaktiviteter i vanlig ordning. Gick och handla frukost för mig och mitt Sverigebesök (: Lite bagel och sån Amerikansk skit, så hon ska få börja morgonen som en äkta Amerikan, haha

Sen hann jag med lite kvalitetstid med min bästa familj via FaceTime. Här har vi min bror Henrik.. Han har flyttat till egen lägenhet med förstahands kontrakt och dealar och kämpar mellan fyra olika jobb, samt heltidsplugg, stolt syster. Älskar drivkraften vi har i våra gener!

Sen visade min 58åriga pappa stolt sina nya tatueringar. Svalor flyger efter örnar längs armen. Jag frågade om de stod för någonting, han svarar: Frihet och självständighet, fåglar är vackra motiv som speglar min frihet som 58åring och självständighet.

Sen började jag kolla på filmer.. Har saknat det! så skönt att bara slappa till film utan att känna sig stressad för plugg. Såg Her, om en man som inleder ett förhållande med ett operativsystem. Väldig cool, intressant och lite deprimerad film. älskar ju tech, så gillar hur de har gått loss med fantasin om hur framtiden kommer vara angående digitala och tekniska system. Se den!

En riktigt stark film, NI MÅSTE SE DEN! Om och av Anna Odell, som var mobbad under skolåren och "går" på en återträff med sin gamla klass.

Sen blev det även denna må-bra film. Grät och skratta under hela filmen

Sen tittade jag och min roomie klart vår serie som vi brukar följa ihop.

Hur fint med lite rosa tullisar :) 

Efter en dag.. Vad hände?

Maria's rum är färdigstädad, bäddadoch  redo för henne :)

Nu ska jag göra mig iordning för lite ärenden i stan, sen ska jag bege mig till flygplatsen för att hämta upp den nyanlända Göteborgaren :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar