måndag 24 mars 2014

1 år i New York

Igår "firade" jag 1 år i New York, med att plugga inför ett prov med en kompis i deras lyxiga lobby på Wall street. Sen åkte jag hem till min roomie som kommit hem från hennes 1veckas semester med två S'mores cheesecakes för att fira att hon fyllt år och jag som student i NY i 1 år. Vi kollade sedan klart Netflix serien House of Cards. Är helt besatt, ni måste se den! 

Här kommer det repris på mina favoritbilder som jag tagit under året här i New York:

Den här bilden tog jag från Whyte Hotel's rooftop i Williamsburg. Det var en blåsig vårdag precis innan deras uteserveringar ställdes fram. 

Här satt vi på High Line vid Meatpacking, under The Standard Hotel och skulle äta lunch i gassande sol. Små söta miniburgare från Pop Burgers, som tråkigt nog jar stängts ned vid Meatpacking. 

En superhärlig brunchdag på 230 & Fifth med besök från Gbg. Vi satt där flera timmar i solen och gick flera omgångar för påfyllning av deras brunch-buffé.

After-school öl mitt i veckan på en annan rooftop, STK i Meatpacking.

Ytterligare en rooftop bild, denna gång från Gansevoort Hotel i Meatpacking, älskar skymningen! 

Vid Bryant Park, denna vägen går jag varje dag till skolan med Chrysler Building i sikte. 

Älskar Grand Central! Älskar att alla är-på-väg någonstans. Glömmer aldrig en väns upplevelse här. När hon stod och väntade på sin kompis, så dyker istället hennes pojkvän upp, som egentligen ska vara hemma i Sverige men styrde upp denna suprise för att överrasks henne. Hur fint?! 

Höst promenad i Central Park, en jobbig men fin tid. 

Samma ställe fast kvällsmörkt istället. Så fint att skylinen speglar sig i vattnet :) 

Fina Hudson River Park, älskar att promenera där vilken årstid som helst.

Bilder som denna är vardagsmat i New York. Dock coolt ändå, men raklånga avenyer.

Columbus Circle, klarblå himmel och denna dag var jag påväg till en konstutställning där jag skulle möta upp en ny vän.

Älskar att bli nostalgisk över gamla bilder, blir så glad och tacksam när jag blickar bakåt åt fina minnen. 

Idag hade de ett litet event i skolan där de hade tagit dit hundar. En de-stress event, där man fick klappa och hänga med hundar för att stressa ned sig under tentaveckan. Och självklart var jag där! :) 
Hängde med en benig Grey Hound, denna söta pudeln och en mini-tax. 

Blev så glad av att vara nära hundarna, mådde verkligen så bra i deras närhet.
Så fort jag har möjlighet ska jag skaffa massa hundar och ta igen alla år jag inte kunnat ha en hund i mitt liv! 

Denna söta pudeln var 11 år och lite gråhårig, hon har en gång vart en svart pudel. Hennes syn var inte så bra heller, stackarn! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar