tisdag 25 mars 2014

Mindf*cked

Såhär har det sett ut hemna hos mig de senaste veckorna. Detta är vår köksbord som jag brukar sitta vid när jag är hemma och pluggar, annars föredrar jag att sitta i public library som ni säkert har förstått. Älskar harmonin där, man stiger in i en atmosfär där det inte är tillåtet att göra något annat än att plugga effektivt. 

Men nu börjar skolan avta, sista veckan och första tentan i min Management kurs  är avklarad, kändes bra när jag lämnade in provet. Har "bara", 1 tenta kvar och två muntliga presentationer, sen SPRING BREAK! 

Hade en presentation idag, klassen fick sig ett mindf*ck när först en jätte duktig men superblyg Korean skulle göra sin presentation. Ingen har någonsin hört honom prata och många (även jag) trodde han inte var säker på engelska språket, vi var väldigt chockade när han öppnade munnen och ut kom perfekt engelska med brittisk accent, whaat?! 

Sen när alla trodde jag var från ett asiatisk land och gjorde min presentation med en engelska och någorlunda svenska influenser fattade inte Amerikanarna någonting! haha, älskar att vara Asian/Swede i New York. Det är "såå exotiskt" och "awesome" att jag är Asian och pratar flytande svenska för Amerikanerna, de fattar inte alltid kopplingen, vilket är kul! 

Dessa köpte jag på Zara rean, efter att jag fått reda på att jag fått ett stipendium från Willinska Stiftelsen iår igen :) Tack tack Stiftelsen! 

För ett år sedan satt jag med tre andra tjejer och delade en lägenhet i Midtown och åt frukost ihop i 5 dar, tills vi skiljdes åt och flyttade till varsitt boende. Vi var nervösa inför första skoldagen och var nyfärska i the city. Älskar att vara nostalgisk! 

Då träffade jag även min soulmate som jag ska till Mexico med över Jul och nyår 2015. Maria är en ny vän för livet. Inte alltid lätt att klicka ihop med folk och utveckla en stadig vänskap i "vuxen" ålder. Men hon klampade in i mitt liv med smutsiga skor, lämnade spår och livade upp det hela! 

Nu sitter jag med denna colan som jag gick ned 5 trappor och sen upp 5 trappor för att köpa efter starka craving. Tittar på skit på TV och ska snart gå igenom mitt plugg inför tentan imorn. 

Längtar så tills det är fredag då mitt Spring break börjar. Denna terminen har vart den tuffaste hittils, och det ska bli såå skönt med lov! 
Till helgen är det planerat att jag och några vänner ska göra en tripp till Coney Island om vädret är bra. Ser fram emot att något se mer än bara mitt hem, biblioteket och Midtown där skolan är.. 
På Söndag kommer en gammal arbetskamrat som jobbar på Svenska Ambassaden i Washington DC och hälsar på. 
Måndag kommer mitt efterlängtade finbesök ända från Göteborg, och vi ska turista, hon ska shoppa, vi ska äta och jag ska återuppleva New York igen, weeee! 

Ni är många som läser, (ser allt antal besökare!;) ), och jag har INGEN aning om vilka ni är. Kliv ur garderoben och kommentera, hade vart kul! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar