torsdag 27 mars 2014

Art in Chelsea

Jag tror jag redan tog Spring break igår, har gett upp allt och känner ingen ork mer. Hade en lame presentation idag som gick bra och har en sista imorgon, sen är det officiellt lov! Märks det att jag längtar? Haha :) 

För några dagar sedan såg jag denna bilden på Instagram:
Kommer ihåg när jag bodde i Sverige och drömde mig bort till andras Instagram bilder. Ni vet den känslan när man suckar och önskar att man bodde i den specifika staden och kunde gå på sådana tillställning. HA! Exakt vad jag gör nu. (Sjuuuukt!!) Jag fastnade för bilden och blev nyfiken. Tog mig till Chelsea där gallerian var efter skolan idag, och gick på konst utställningen av Karen Knorr. Så sjukt vackra, annorlunda tavlor! Det kändes som jag var i en Sex And The City scen med Charlotte i en galleria när de serverades vin och alla gick runt och kollade in tavlorna och berömde dem gör varann :)

Hur fint?! Älskar kontrasten med vilda djur i en mänsklig miljö. Älskar djur överlag, titta på giraffen, såå vacker! 
Hade det vart en Zebra hade det vart perfektion. Tyvärr kostade tavlorna en hel del, $24,000 för en, vilket är över 150,000kr... 

Vackra flamingos, sååå fint! 

Svarta stora hästar är såå fina, men är lite hästrädd :( men påfågeln på var ståtlig :P


Nu börjar slutbetygen trilla in. Fick A på mitt research paper och en boost-kommentar, weee! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar