tisdag 11 mars 2014

Golden March

Tisdag den 11e Mars, dagen då våren kom, weeeee! 


Solglasögonen är finputsade, Conversen är framtagna och jag åt min lunch utomhus på Bryant Park :) 
Ja det är fortfarande lite kallt, men det hör till våren, att frysa i en för tunn jacka, haha. 


Bilden ovan är vägen till tunnelbanan från mitt hem uppe i Harlem. Jag stannade upp och tyckte det var så fint, så rent, ingen slask eller snö. Fåglarna försökte kommunicera med mig med ett väsande kvitter, ännu ett tecken på att våren är här! 


Vår i NY signalerar så mycket till mig.. 
År 2009, tidig vår, runt slutet av Mars landade jag som en nykläckt kycklingunge mitt på Manhattan för en tid av studier.
Våren 2011, även där runt slutet av Mars, tidig April entrade jag och mina shoppingsgalna tjejer New York, med en egen lägenhet i Midtown för 10 dagars The City-liv. 
Våren 2013, ännu igen sista veckan av Mars, landade jag på Manhattan. Med ryggen vänd mot fast jobb, vardagliga rutiner, vänner och familj, för en nystart i ett land där man är starkast som ensam, utan en aning om vad som väntade mig. 
Med facit i hand efter endast ett år, så har det varit den mest händelserika år i mitt 25åriga liv. Hög på livet trots nedgångar och uppgångar gör att jag älskar New York lite mer för varje dag som går. 
Det som ger mig goosebumps är att jag har 3-4 år kvar här tills mitt Visa går ut, 
HÄJJ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar