söndag 16 mars 2014

The Smith

Igår var vi på the Smith och firade en vän som fyllde år i veckan. 
The Smith ligger precis två blocks ifrån lägenheten jag har bott i tidigare, på 51 str, mellan 2a och 3e avenyn. Jag kommer ihåg att jag flera gånger har passerat restaurangen och velat prova stället, och nu äntligen gjorde jag det! Eller jag gjorde det redan för en månad sedan, då åt jag brunch, denna gången middag. Älskar den gatan, påminner om så mycket positivt och alla hörn ocj gator är fyllda med härliga resrauranger (bl.a en nyöppnad med fokus på paella rätter som jag hört talas om), och småbutiker, delis med blomutbud, en hel del pubar. Området är Midtown East och gränsar Turtle Bay, nu när jag kollar närmare på det :) 
Tycker det är kul hur Manhattan är namnsatt. Som där jag bor exempelvis, så brukar jag säga Harlem, till taxichuaffören säger jag, 147th and broadway, fast adressen egentligen är 542 W Broadway. Området heter Hamilton Heights, men även West Harlem, eller gränsen till Spanish Harlem, eller Upper Manhattan. Massor av olika sägningar! Sen finns det ju ännu fler över hela Manhattan, Soho, Chinatown, Little Italy är ju de mest igenkända. Sen finns även Tribeca, West village, Meatpacking District, Chelsea, Garment District, Hell's Kitchen, Lincoln sq, dessa är på västra sidan. 
På östra sidan finns, Carnegie Hill, Yorkville, Lenox Hill, Turtle Bay, Murray Hill, Kips Bay, Gramercy, Noho, Alphabet City, och massa fler som jag säkert missat.
Men iallafall! 


Super trevlig waiter under kvällen! älskar atmosfären och inredningen på The Smith. Menyn är riktigt bra också! 


Vi hade så svårt och bestämma dessert då de hade massor yumm att välja på. Vi litade på deras rekommendation, och slog till på en Sticky Toffee Pudding w/ vanilla ice cream. Ja, det var supergott! Påminde om creme brulé, mmm! 

Idag har jag varit i skolan på tutoring, helt galet nu sista veckorna av terminen. Skolan är fylld med studenter under helgerna och alla byter panikslagna blickar som signalerar FINAL WEEKS! Lärarna har ingen tolerans alls, de slänger ur sig tentor hur som helst, men det är bara att bita ihop, snart lov, och snart finbesök från Sve! :)

Lyx snacks under tiden jag pluggar. Tryffelost och Lindt choklad, haha! 

Hejdooooooo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar