söndag 9 mars 2014

Panik kontra lycka



Våren hälsar på denna helgen, men som vanligt tar man några steg framåt värmen och nästa dag backar man dubbelt så många steg tillbaks till kylan. 
Fick NY-lycko-rus när jag stod här vid Columbus Circle och väntade :) 


Jag har pluggat en hel del, är i slutspurten nu. Har spendar några timmar hos en kompis lobby som ser ut såhär! (Bild ovanför) sån lyx byggnad med biljardbord, eget gym, tvättrum (fast vi har det inne i vår lägenhet, hehe), biorum som man kan abonnera, stor lobby där man kan hänga, de luxe! 


Vart i New Jersey på Honor Socety Cermony, pampigt arrangemang. Det serverades buffé till middag, supergott! Väldigt kul och se hur Amerikaner beter sig när det serveras buffé, berg av mat på tallrikARNA, (2 tallrikar per person). Jag joinade dem och dubblade upp, haha! 

 
Denna mousse bakelsen var mmm mmm mmmmm. Glömde ta kort på hur den såg ut inuti, alltså chokladmousse med typ vitchokladkräm i mitten. En håll käften dessert, det var tystnad runt bordet under tiden den åts! 


Business klädd inför en muntlig presentation i min Management klass, där läraren uttryckte inför alla att jag hade satt standarden i klassen! :) 
Mhm! / Fröken Duktig


Träffade upp en nyfunnen vän, som är Amerikan och helt fascinerad av Sverige och den svenska kulturen. Hängde runt på Armory Show och såg massor av contemporary konst och modern art, allt var såå coolt! 


Delar av ett guld instrument som var isär, som de satt ihop till denna kreatur. Kollade man närmre var det små miniatyrer av vapen. 


Stod och titta på denna länge! Så kul att upptäcka nya sidor av en själv som man inte visste fanns. En tycke för konst! Är så glad och tacksam att det finns så coola gallerior här i NY som man kan besöka. 
En annan kul grej, en trevlig man som kom fram och började prata om sin konst. Han berättade lite om sina kreaktioner och fotoarbeten och vi pratade om mitt sökande av internship, det slutade med att han gav mig sitt businesscard och bad mig höra av mig när det var dags :) Hur coolt att interna på en galleria! 

Enda sen jag flyttade hit har jag varit med om så annorlunda situationer, att inget förvånar mig längre. Är så glad och tacksam över att jag har skapat möjligheten för mig själv att få leva i en stad som ger en lyckorus och adrenalin kickar var och varannan dag. Nu när våren är påväg blir man extra glad att till och med paniken inför tentorna inte känns lika tungt. Tänker ofta på hur konstigt det är att man har en sådan stark kärlek till en stad som får en att må så bra. 
Vissa älskar sina partners, och andra älskar sina materiella ting, medan jag älskar New York! ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar