onsdag 16 april 2014

Hudson River Walk

Jag vaknade av smärta i magen, någon konstig känsla som jag inte kände igen. Efter en stund förstod förstod jag vad det var! Ha, träningsvärk i magen, stort lol på det. Visste inte ens att jag hade muskler där, hahaha. Sen facetime:ade jag med min bror en stund och beklagade mig över att det värkte på min framsida hals, typ som träningsvärk(!) Då bekräftade han att han också har haft det, och att det är muskler man aldrig använder som fått ta lite stryk, haha. Blir glad av denna träningsvärk, måste fortsätta!! :)) 
Men iaf, jag satte mig och skrev klart mitt arbete i min Advertising Management kurs, det tog längre tid än vad jag hade räknat med. Men blev nöjd med den iaf och betade även av annat plugg som ska vara klart denna veckan, eftersom jag kommer vara upptagen i helgen. Planering, planering..

Jag blandade ihop en quinoasallad och åt den samtidigt som jag facetime:ade med min familj som satt hemma och åt middag! Så min mami satte mobilen ståendes vid bordet och jag åt lunch och de åt middag, haha. Kändes nästan som att vara hemma.. 

Jag bestämde mig för att jag var färdigpluggad för dagen och tog tunnelbanan ned till 14e gatan och gick mot vattnet. Behövde en långpromenad och ville matcha in solnedgången.. Får man ingen romantik får man skapa den själv.. till sig själv! Haha
Såg massor av fina träd som börja blomma ut, fast känns ändå som de är lite sent ute.. Förresten! Det var 6 grader ute idag, igår var det 18.. 

Gick längs hudson river ned. Hur fint?! 

Älskar hur jag har högersidan där det är vatten och solnedgång, och min vänstra sida är fylld med skyskrapor och exklusiva byggnader. Som denna exempelvis, ser ni våning(arna) i mitten, det kanske inte är så tydligt, men det är en spiraltrappa som sträcker sig 3 våningar.. En inredd våning, vilket måste betyda att någon BOR DÄR?! 

Jag fortsatte gå... Stötte på MASSOR av söta hundar ❤️ (De bästa med att gå ute nu) 

Jag gick ytterligare lite till, fast denna vy har jag tröttnat lite på. Skyskrapor är väl egentligen inte sååå intressant längre när man väl bor här. Men skylinen är iof alltid fint.. 

Sen stannade jag här, och tänkte på livet en bra stund.. Tackade mina föräldrar, mina hinder och jobbiga stunder i livet att jag har fått (skapat) möjligheten att bo i en stad som får mig att må bra och vara lycklig i själen, TACK IF! 

Sen gick jag in mot myllret igen, zick zackade längs gator och svängde förbi Barnes & Nobels. Det är helt fantastiskt att man får läsa deras magaziner utan att känna sig stressad av att bli påtvingad att köpa dem. De har till och med ställt fram stolat för att man ska få sitta i lugn ocj ro och bläddra i tidningarna, UTAN som helst några krav på att sen köpa, helt gratis! Och deras utbud är riktigt riktigt bra, i alla kategorier. Allt från fashion, fitness and health, inredning, celeb tidningar, art, etc. Får väl njuta så länge de varar att man har tid och göra sånt här :)) 

Sen gick jag till Whole Foods och ploclade ihop en sallad till middag. Ja, det är ett dyrare alternativ att handla middag där, men unnar väl mig det. I slutändan handlar det om vad som får mig att må bra just nu, konsekvenser och framtida ekonomi har jag oroat mig för för läge nu, haha. yolo? (Nääää!) 
Bilden! Tog kort för att visa deras utbud på VATTEN(!) herregud, 20 olika sorters märken på vatten, verkligen nödvändigt.. 

Här är deras kösystem. Tvn som hänger med staplar i olika färger ropar ut när det är min tur att gå till specifik kassa. Så alla står i 6 olika köer, konstigt system.. 

Nu är jag påväg hem för att titta på Million Dollar Listing med min roomie som är hemma igen efter ännu en minitrip efter hennes jobbvecka i Arizona. Hon har varit hemma och firat Passover (Judisk högtid). 
Kanske är med detta avsnitt av MDL igen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar