lördag 12 april 2014

Från vinter till vår

Hallå! New York levererar 21 grader idag, hur härligt?! Enligt rykten så existerar tydligen inte våren här, utan det övergår från bitande kylig vinter till tidig sommarvärme :) (Varför pratar och skryter man alltid om vädret?) 

Mötte upp en vän och gick runt i Central Park. Svettades och snackade skit, sjukt nice i solen, och parken var såklart fylld med löpare och massor massor massor massor av söta hundar i alla olika färger, storlekar, raser, blir sååå glad av att se dem! :D äntligen kan de få komma ut och springa av sig i solen, haha. 

Lite vårknoppar! haha, vilken tant jag är. Men de har ploppat upp massa färgklickar överallt som är vårknoppar, påskliljor, färgglada blommor. Ja, lite tantvarning..

Efter promenaden gick jag hem, och hälsa på min roomie som vart bortrest i 10 dar?! Sakna!! 
Nu är jag påväg över till Upper East Side för ett yogapass på ett exklusivt Yogacenter som jag blivit bjuden på av min svenska-student :) 

Tyckte för övrigt det var lite föör lugnt för att vara första veckan i skolan.. Har ju chillat runt denna veckan och lugnat nerverna med tron på att det kanske kommer bli ett lite lugnare quarter.. Men nej, såklart inte! Hade ju missat att jag anmälde mig till en online-kurs i Marketing där läraren hade uppdaterat massor av assignments, dues och deadlines, bara att gå igenom allt det imorn. Men jag är dock supertaggad inför det, ska bli sjukt intressant att lära sig mer om Advertising Management. 
Jag har dessutom äran att få ha en av skolans bästa professor i vår Honor class. Han kan ALLT om New York, hur de grundades, varför det är ett metropol, varför gatorna och districten har olika namn, vart namnen kommer ifrån, varför Manhattan har en Broadway som går från längst upp i Manhattan ändå nedtill  Downtown, varför Manhattans gator är indelade i numeristiska gator och Avenyer, SÅ INTRESSANT! 

Hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar