lördag 13 december 2014

I'm done!

I'm done! Vilken befriande känsla att vara klar med skolan för iår, måste erkänna att det är en av de bästa känslorna jag vet. Det är extra euforisk när jag vet vad som väntar, 3 veckors semester! 
Såhär firade jag strax efter min sista kvällslektion:

Middag på fantastiska restsurangen Uva som ligger på UES med några vänner. Vi beställde in den magiska bruschettan med ricottaost och ringlad tryffelhonung. Är besatt i den bruschettan! Sen delade vi även på en tuna tartar, som smälte i munnen efter första tuggan, gott gott! 

Och SEN, slog vi till ordentligt med pilgrimsmusslor (6 st stora!) inlindade i rökt prosciutto med bädd av ångad spenat och vitvinsås, hör ni detta eller?!  Så gott! Sen hamnade jag i matkoma och blev tyst resten av kvällen, hahaha :) 

Idag däremot har jag gått rundor i Greenwich village och Chealse. 
Gick till Strand Books och hängde runt där ett bra tag för att hitta en bok nr.2 att läsa på stranden i Mexico. 

Det blev dessa till slut, "Good Bye to All That" köpte jag förra veckan, men "Crazy Rich Asians" ska tydligen vara en rätt rolig bok om en tjej som följer med sin asiatiska rika pojkvän till Malaysia för att besöka sin familj osv. 

Påvägen hem möttes jag av demonstrationen mot rasism och orättvisa mot African Americans här i USA. Demonstrationerna här är så otroligt nycket mer aggresivare än i Sverige. Stod och kollade länge och kände den laddade spänningen, det var mycket ilska som delades. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar