söndag 7 december 2014

Toby's Estate Coffee

Var på en väns födelsedagsfest/pre-christmas party/knytkalas igår på Upper East Side. Det var en salig blandning på skönt folk och nationaliteter, bland annat en skådespelare, en annan jobbade som event arrangör för Prada, och massa intressant folk som påminner en om att jag beginner mig i New York. Ingen jobbade på IcaMaxi i Kungälv, om man säger så. (Absolut inget fel med det, men ja, ni fattar!)

Mitt bidrag till knytkalaset!

Ibland går det perioder då jag bara vistas i skolan och lägenheten, fram och tillbaka utan att reflektera över vart jag är. Då brukar ta mig ut och strosa runt för att få mig lite New York lyckrus / adrenalin.

Jag ville besöka ett kaffeställe som jag sett på många Instagrams konto (där jag brukar få min inspiration på vart jag vill gå). Hittade stället vid Flatiron och älskade det! Det var en stor butik som var ihopsatta med varandra.

Kaffestället Toby's Estate Coffee Flatiron



.. kaffestället var ihopsatt med en blomsteravdelning


… och bokaffären Strand, och Club Monaco. Allt i samba ställe!



Jag tog mig en Cortado med soy milk

.. och köpte med mig en bok som jag ska ta med till Mexico om 2 veckor.


Sen klev jag ut bland NY bullret och strosade runt bland detta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar