söndag 30 november 2014

My second Thanksgiving

Snart slut på Thanksgiving helgen som har bestått av långhelg där jag skulle vara super effektiv och beta av så mycket plugg som möjligt. Istället har jag varit så omotiverad och skjutit upp plugget till nästa dag, och nästa dag, och nästa dag, och nu är dagen kommer då jag ska ta mig igenom högen.. Suck! 

I Queens med den här fina släkten firade jag Thanksgiving. Detta är min pappas farbror och kusiner och deras barn, vilket blir mina sysslingar eller något sådant komplicerat. Same blood iallafall! 

Maten var utdukad, fanns ännu mer rätter i köket som inte fick plats på bordet. Älskar att de har två sittningar när det gäller middagen, first round, vila, sen second round, haha! 

När jag skulle hem så packar de på mig massa left overs, frukt och massor av mat som räcker ett par dagar till. 

Förutom mat och mat så var jag och såg Hunger Games 3 med en vän. Vi valde en biosalong uppe vid mig på 84th street som vi hade hört har sköna biostolae.

Japp. Alldeles för sköna! Man kunde fälla ned fåtöljen så man låg raklång och titta på filmen, vilket jag gjorde, och somna! Super nice biosalong med för bekväma stolar, men faktiskt inget jag rekommenderar för det är alldeles för stor risk att man somnar till en bra film! 

Fredagen var ju Black Friday vilket innebär stor rea och möjligheter att fynda! Jag åkte ned till & Other Stories i Soho för att köpa en halsduk som jag kollat på länge, 30% off dessutom, helt perfekt! Men personalen var inte helt 100 och var inte alls med på noterna, så jag kom ut därifrån med en halsduk som egentligen kostar $75, men jag betalade bara $5. Jag gick snabbt som tusen ut från butiken och glädje mig åt att vissa butikspersonal borde inte jobba i butik! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar