måndag 17 november 2014

En dödsknuff

Helgen har bestått av middagar, indie marknad i Chelsea med massor av DIY (Do It Yourself) utställare med sina kreativa verk, och en slappsöndag där jag låg under ett duntäcke mesta delen av dagen och började titta på Scandal Season 1! 

Var i massor av inredningsbutiker och fick inspiration till hemmet.

Bland annat den här butiken som var fylld med alla sorters tallrikar och porslin i coola tryck och former. Vill så gärna byta ut all porslin vi har i vår lägenhet, men tycker samtidigt det är onödigt då det inte är min lägenhet, och inte mitt kontrakt. Vem bryr sig egentligen om vad man äter ur? Eller? Haha! Svårt att veta vart man ska ställa sig i sådana frågor, borde nan investera i hemmet så man trivs med alla materiella saker, eller bör man nöja sig med det som finns och spara pengarna till något annat? Yup, dessa val och funderingar från en student plånbok! 

För övrigt, fick denna skickad till mig idag. Hur läskigt?! Jag som alltid är så ivrig med att stå längst fram när tunnelbanan anländer, för att få chansen att få en sittplats eller human ståplats utan att ha någons rygg, mage, eller arm inkörd i en. Det är ju hur lätt som helst att bli nedknuffad när tåget är påväg in. 
Påväg hem idag så ställde jag mig längre bak faktiskt och var inte alls lika sugen på att komma in i tunnelbanan först. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar