torsdag 25 december 2014

Min typ av Jul

Jag som aldrig uppskattat den traditionella julfirandet njuter till fullo här i Tulum. Det är värt att upprepas igen, men detta ställe är ett paradis. Efter några dagar här har man fått ett bra grepp om platsen, och jag har insett att det som gör Tulum helt fantastiskt är att det är så tomt på massturismen som man annars är vän vid. Stränderna kryllar inte av folk, och alla restauranger, platser, inredning är så autentiska. Mexikanarna är såå gästvänliga och ingen vill lura dig på pengar som man annars är beredd på när man är utomlands. Till och med  taxichuafförerna vill envist hr tillbaks växeln på 10 pesos som motsvarar ungefär 4 kr. 

I jul har jag bytt ut glöggen mot iskalla nypressade juicer som serveras i enorma glasburkar. 

Jag valde även grillade jätteräkor med limejuice istället för en griljerad julskinka. 

Och istället för soffan framför TVn ..

... växlar jag mellan den gigantiska solmadrassen längs stranden och.. 

... hängmattorna

God Jul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar