torsdag 11 april 2013

Äh, vi hoppar över våren!

Plötsligt är det bara några timmar kvar tills det är fredag. Riktigt konstigt att tiden går så fort här. Antingen har jag sjukt kul eller så är den andra anledningen att jag börjar bli gammal, klychigt!
Måndag var det sist vi hördes. Tisdag var den dagen då sommar värmen slog till på Manhattan, vi hoppade över våren och New York bjöd på ljummen sommarvärme istället. Tur nog hade jag tisdagen ledig så den spenderades självklart på Central Park med bra sällskap.

Vi dumpade parkern efter ett tag och gick raka vägen till....


PINKBERRY!



Vi hann inte ens hitta sätta oss ned försen var och en hade ätit upp sina glassar




Otroliga 28 grader!


Flottig bild, jag vet. Men vi har checkat av Shake Shack burger på listan. Omtalat och värt det dessutom, något av de bättre burgarna jag har ätit. Shake burger w/ cheese fries, haha fyfan! Tur att jag bor på femte våningen utan hiss!


Spenderat någon timme på Ricky's. Där de säljer alla märken på hårprodukter du kan tänka dig.
Vi pratar om de vanliga som Redken, Kérastae, Moroccanoil produkter, Essie nagellack, plattänger, jaa allt en tjej kan tänka sig. Du kan lätt slå av några timmar där inne. På bilden ovan roade vi oss med att lukta igenom utbudet av deodoranter de har här i NY.
Det är svårt när det finns för mycket att välja på.
  
Jag har även gått en del kvällspromenader i Harlem med min dansare Elin


Det är fascinerande hur vädret plötsligt kan vända även här i New York. Att gå från varma 26 grader ljusblå himmel, så kunde man se några avenyer bort att himlen var kolsvart och påväg över oss. På mindre än fem minuter blev det kolsvart och vi skyndade oss in i närmsta butik innan regnet öste ner och kylde ned Manhattan till behagliga 13 grader.

Dagen till ära, åkte jag och Maria över till Williamsburg för Vintagebutikerna. Jag har tyvärr inget öga för det, men det hade därimot min vän. Vi letade igenom butikerna Atlantic Attic, Beacon's closet, Monk och Buffalo Exchange. Det sistnämnda gillade jag bäst. Där jag fyndade nya par Converse för $19 (120kr) och helt nya par Balenciaga liknande sandaler för samma peng. Du kunde hitta allt från Helmut Lang, Michael Kors, Zara, JC, Vero Moda och Alexander Wang.


När man handlar mat här brukar kassapersonalen hjälpa en med att packa ned varorna. Det enda man gör är att langa upp korgen full med mat och betalar, sedan står man bara och väntar på att de ska packa färdigt. Har upptäckt att de inte är speciellt miljövänliga här. 3 gånger papperskasse? För vadå?


1 kommentar: