måndag 22 april 2013

Bra snack(s)

Ok, jag fortsätter denna dagboksliknande blogg. Den kommer aldrig bli lika faab som Sofi Fahrmans, Kenzas eller Petra Tungården med deras krispiga vår/sommar outfit bilder och klingande, perfekta inlägg. Jag vet att det är en del som läser och jag har fått jätte gulliga och peppande respons på Facebook inboxen, så jag fortsätter såhär..

 Det kommer upp nya frustrationer när man är student. Som när läraren postar upp en läxa dagen innan den ska vara inlämnad där hon kräver att vi ska läsa igenom och analysera en artikel, bara sådär. Utan någon framförhållning eller förberedelse. Suck, bara att läsa och nicka med.. 

 Måndagen erbjöd en kall och frusen New York och en dag med lektioner. Jag har redan varit iväg och fixat mitt schema inför kommande termin som börjar till sommaren. Då jag ska läsa bland annat Business Organization and Management, The Art of Argument och Foundations of critical writing. Som nybliven student så längtar jag faktiskt! Det är en riktigt konstig känsla, jag är annars van vid att tycka att skola är något deppigt och tråkigt. Sedan har jag suttit på Public Library mitt emot skolan och pluggat fram tills vaktmästaren kickade ut oss vid 18 tiden då det stängde. Sådant får min arm att nypas till och inse att jag faktiskt är student i New York. För ibland glömmer jag av det och tror att jag är på lång weekend semester här, eftersom jag plötsligt börjar räkna dagarna tills jag ska hem. 
Imorgon har jag inga lektioner, innebär att väckarklockan är satt på 10. Sedan är det raka vägen till biblioteket igen för att plugga inför kommande quiz på onsdag!


Bra mellanmål under plugget! (Hade ingen roliga bild att visa, haha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar