söndag 28 april 2013

Blommigt

Samtalsämnet nuförtiden är blommor och träd! Allt blommar ut nu, alla fina körsbärsträd, tulpaner och alla sorters planter och växter. Okey, det finns en risk att jag låter som 60år +, men det är så fint! 


Längs hela Park Avenue lyser röda tulpaner upp. Historian bakom det är att den holländska regeringen tackade New York för stöd under kriget genom att under många år skänka tulpanlökar. När tulpanerna väl blommar ut får lökarna plockas upp av dem som bor kring gatan. Man kan tydligen se hur människor kommer ut med skedar och gräver i rabatterna i mitten av avenyn. 


Ett 20 gradigt New York spenderas självfallet i Central Park, Sheep Medow. Helena pluggade flitigt på och var duktig med att smörja in sig, medan jag räknade timmar på hur bra min bränna kommer bli om jag sitter tillräckligt still ...


Hela parken var fylld med folk som ville ta tillvara på helg i kombination med sol. Jag häpnas varje gång över att det finns en park mitt i denna kaotiska storstad. När man väl sitter där glömmer man bort att man är i New York, tur att man har skyskraperna som påminner en om vart man är.


Lördagskvällen spenderades hemma. En del tittande på när min roomie och hennes vän som var på besök spelade Halo, Xbox. 



Jag tog tag i ett och annat på söndagen. Köpte en klädstång då gaderoben är alldeles för liten. Eftersom både Malin och Vickan kommer med en varsin kasse med mina kläder var denna klädstången välbehövlig!

Räknar timmarna tills dessa tjejer kommer. Det ska bli så kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar