torsdag 25 april 2013

Jag växlar upp

På måndag får jag finbesök från Sverige. Så fram till dess pluggar jag ikapp för att kunna spendera mer tid med tjejerna när de är här. I onsdags hade jag min första quiz i skolan, det gick förvånansvärt bra!


Jag kombinerar flitiga timmar i biblioteket med glas rosé på härliga rooftops.



Här äntrade vi Wythe Hotel i Williamsburg som bjöd på denna skyline utsikten. Det var lite disigt och vädergudarna var lite för generösa med vinden. Men jag ger de några veckor till och förväntar mig då ljusblå himmel och lite schysstare värme med bra uteservering.




Avocado mackan har blivit min rutin frulle. Med en ren juice från Traders Joes.



Trader Joes är en matbutik med organiska varor där jag brukar handla. Man kan spendera en lång stund i butiken eftersom de har så goda saker och även annorlunda saker som de säljer som man annars inte är så van vid. Butiken på 72a gatan ligger en våning ner, istället för hiss så har kundvagnarna en even rulltrappa! :)



Hemma i Sverige är vädret ett vanligt samtalsämne och det tar jag med mig hit. För våren har kommit till New York och skämmer bort oss med hela 15 grader om dagarna. Ett tydligt tecken på att våren har knackat på är att alla fina rosa, vita träden i stan har börjat blomma ut.


Pratar man om vår så pratar man också om glass säsong. Jag är en trogen Pinkberry älskare, men var tvungen att testa på 16 Handles.




Du tar din bytta och tappar din egna glass. Ta hur mycket du vill och vilka smaker du vill. Du väljer bland annat mellan, blåbär, salt caramel, choklad, jordgubb, tårtsmak(?), peanutbutter, vanilj, kokos (rekommenderas!)


Det är inte slut än! Efter när du har tappat din glass med valfri kombination av smak så väljer du hur mycket toppings och strössel du vill. Ös på med allt möjligt, för när du sedan är klar så väger du din bytta och trippar ut i West Village och hamnar sedan i glasshimlen!


Jag körde en exotiskt blandning. Glass smak: Kokos Topping: Blåbär, hyvlad kokos och yoghurt chips


Då dagarna och kvällarna går så snabbt här har jag inte hunnit med och köpa någon födelsedagspresent förra veckan då jag fyllde 25. Jag och tjejerna bokade in en väskdag och åkte ned till Bleeker street och sicksackade mellan butikerna Mulberry, Marc Jacobs och Michael Kors. Efter en noggrann analysering om vad jag egentligen behöver och en granskning av färgskalan så drog jag kreditkortet och blev en fin och praktiskt skolväska rikare :)


Och sen levde vi lyckliga i alla våra dar ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar