söndag 18 augusti 2013

UWS

Jag älskar att man inte behöver åka "in till stan" för att få se lite folk, äta middag och ta ett glas här i New York. Hela Manhattan är "stan", man behöver inte åka ned till East/West Village, Meatpacking eller Downtown för att få äta på resturang eller sätta sig på en uteservering.
I lördags mötte jag upp Lissette som går i samma skola som mig, på 96th Upper West. Vi promenerade till 80e gatan, Amsterdam ave där det var fullt med restaranger, puber, lounger. Vi slog oss ned och kombinerade mat, dryck och samtalsämnen om jobb, skolan och erfarenheter. Efteråt gick vi tvärs över gatan och slank in på en pub, spenderade någon timma där och avslutade med att gå förbi Insomnoa Cookie som har väärldens godaste kakor. Jag är inget kakmonster men köpte en Smores som var nygräddade och direkt tagna ur ugnen, kakorna hade inte ens hunnit stelna utan var mjuka varma, asså jag dog! Går inte att förklara.  Vi köpte en varsin, promenerade till 72a gatan och tog oss hem med tunnelbanan, hon till Bronx och jag till Hamilton Heights. En perfekt lördagskväll och då tog jag mig inte ens nedanför Upper West Side! :) 


Ett under att jag inte provade "Deep fried Oreoes" haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar