torsdag 22 augusti 2013

#Tbt

Tbt, throw back Thursday, really!? Känns som tisdag, veckorna går såå fort! 4 skolveckor kvar, sen är det höstlov. Som heltidsstudent har man inte tid till något annat än att plugga. När man suttit hela dagen samt kvällen med läxor och man äntligen lägger ned pennan och klappar sig på axeln för ett bra jobb, och svävar på moln i hopp om att man ligger i fas på allt så kommer kallduschen när första lektionen är över dagen efter. Ännu mer läxor och deadlines på projekt som ska bli klara, och den lediga hegen man hoppats på sveper förbi en. Men en viktig input här, jag klagar inte på ett negativt sätt, jag tycker detta är kul! Jag kommer på mig själv att jag lär mig otroligt mycket och lektiontimmarna känns som 30 min när de egentligen är 2,5 timma. 

Den här vägen tar jag varje dag till tunnelbanan, Hamilton Heights.

Tog den här bilden precis utanför Public Library vid rusningstid. Alla är "påväg" någonstans, i rask takt och går sick sack mellan turister som plötsligt stannar upp mitt på gatan för att ta kort. Busy street

Lite risky att ha så många butiker i närheten av skolan, det gäller verkligen att ha diciplin. Men i tisdags unnade jag mig en påse! 

Ett fynd är alltid ett fynd, så nöjd!

Sist men inte minst, 120% plugg ger resultat. Wiiiiiie! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar