söndag 25 augusti 2013

Sheep Meadow

Jag är så tacksam över att den värsta hettan är över, istället levererar vädergudarna 27 grader sol med välbehövliga vindpustar, knappt någon procent fuktighet. Ni vet den värmen när man vet att man blir brun om man sitter i solen i 20 min. Kan det bli bättre? Ja, mina "sol-hets"- vänner vet vad jag talar om. 

Helgen startar med en sväng till Chinatown för ett ärende. Det var längesen jag var där, men allt bar självklart sig likt, packat med turister och säljare som mumlar och ropar någon oklart om gucci, fendi, d&g. 

Tillbaks till 42nd street för plugg i biblioteket

När jag är färdigpluggad går jag igenom Bryany Park för att hämta upp gratis Magnus glass som delades ut.

Fredagsstämmning

Promenerade längs 5th avenue och hade som mål att kolla in en affär med rätt snygga kläder. De hade rea.. Jag höjde på ögonbrynet, tog en bild på kaoset, vände och gick.. 

Jag fortsatte ned till West 4th st, kom i kontakt med Washington Square Park.

Mycket folk som firade helg. Grupper som uppträde, en gäng som sjöng acapella, en annan som jonglerar, ett A lag som delade erfarenheter. 

En och en annan som målar gatukonst.

Mötte senare upp Lissette för att dela på den här stenugnsbakade pizzan och en kall corona att skölja ned med.

Lördag gick jag av här, Lincoln Center

För att komma hit.. 

Sheep Meadow i Central Park, en oas i höjd med 65th street. Love this spot! 

Kvällen går i Koreansk anda. Vi möts upp i Koreatown och våra magar ropade efter bbq. Eftersom jag älskar att testa nya saker och har en passion för annorlunda smaker var detta epic! 

Massor av olika sidedishes, kimchi, marinerade pickels, riswraps, i kombination med kobebiff som vi grillade, pork, tunna skivor av ox tunga, ribs, som man wrapade i krispiga salladsblad tillsammans med olika kryddor och tillbehör. Sååå gott! 

Koreansk BBQ betyder också Koreanskt soju :) 

Eftersom vi var i Koreatown gick vi vidare för dessert. The-pinn-glass i pastelliga färger? 

Berg med skivad is, syrup, mango, druvor, jordgubbar, redbeans, ricejelly, sweetmilk. En stor skål, tre skedar, det enda som behövdes för en lyckad kväll. 

Blev en sen natt med dålig sömn som fick mig att bli nostalgisk.

Och just nu, söndag i all ära. 
Central Park, day 2, lyssna på TED talks, läsa Shantaram, lite plugg och bättra på brännan. Och ikväll är det MTV Music Awards Live :)

HAAAAJJJJJJ!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar