onsdag 14 augusti 2013

Midterm week

Jag pluggar så mycket nuförtiden att baken får träsmak av stolarna från biblioteket, jag tragglar penningpolitik med monentär politik och strukturerar ut marknads strategier samt att jag analyserar jobbiga artiklar efter diverse argumentformer. Ja, det är mycket nu, det är midterm vecka. Tentar av hälften av terminen och det påminner mig om att en halv termin redan har gått och jag går in min femte månad här, tiden går såå fort! 
Vad jag gör mer? 
Går på gratis utomhusbio (Pitch Perfect) vid Chelsea Pier, nästa vecka visar de Hunger Games! Jag har hälsat på vänner som är bosatta nere vid Wall street och bor bokstavligen talat, antingen runt hörnet av New York Stock Exchange eller mittemot Trump Tower på Wall street. Ätit middag på deras rooftop, ätit gudomlig guacamole serverad i en mortel, gått förbi Joe Zee (Creative Director för Elle), gått en sväng till IKEA för att inhandla en himelsk full size (135cm) säng. De senaste dagarna har jag längtat till sängdags! Ni undrar nu såklart om jag inte har haft en säng innan, svaret är nej. Jag har samlat sömn på en stor och bred luftmadrass, efter veckor av ryggvärk och dålig sömn var set dags att ta tag i saken, en såå bekväm säng inhandlades :) 
Jag sörjer även över att Million Dollar Listing Season 2 är över med ersätter det med BRAVO's nya reality show Eat Drink Love (SÅ bra!).

Solen har precis gått ned och är runt krönet, hela parken är fylld med folk. Pitch Perfect visas på skärmen.

Den otroligt sköna full size sängen, så glad!

Stannade till vid Red Hook på vägen till IKEA, super fin park och bra vy.

Jag gick förbi ett fint brudpar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar