onsdag 1 oktober 2014

Kobeyaki

Första skoldagen har smärtfritt passerat. Känns kul och motiverande att sitta på föreläsningarna igen och ta in all ny information som professorerna lär ut. Första lektionen hade jag Statestic och min kvällföreläsning bestod av Consumer Behavior. Båda extremt intressanta ämnen och professorerna verkar vara bra dessutom, stort plus! Nu väntar jag in Fredagen då jag ska ha Honors lursen och Public Speaking, hoppas på att få lila tur där gällande professorerna. Kurserna hänger verkligen på dem gällande om det kommer bli en lärorik termin eller inte, lite skrämmande. Eftersom vi bygger ihop våra scheman själva inför varje termin så har det blivit att man väljer kurser eftervilken  professor som undervisar. Det finns en amerikansk sida som heter Rate My Professor, där har studenter från skolan betygsatt föreläsare/professorer och vissa har hjälpsamma kommenterar och varningar om vilka man ska undvika osv. Helt konstigt system egentligen. Vet ju om att i Sverige går man bara på föreläsningen och lyssnar på personen som föreläser, that's it! 
En parantes bara, skriver detta blogginlägg på tunnelbanan och en som sitter bredvid mig har tydligen suttit och läst det jag skrivit och frågar helt nyfiket vilket språk jag skriver på. Haha, nej men skäms inte över att läsa andras business..! 

Måste berätta om ett ställe som jag provade, Kobeyaki. 
En Japansk hamburgar/noodle/rice kedja som kör Japanese fusion fast med en korsning över American fast food. Älskar ju att prova annorlunda kombon och Kobeyaki fick ett besök av mig.


En Kobe Beef Burger med (läs noga nu!) Tempura Fried Sweet Potato, wooho! 
DESSUTOM 


No limited på deras dippar. Ingen ketchup och senap här inte, utan från höger Teriyaki Ketchup, Wasabi Mayo och Spicy Mayo. Helt fantastiskt! :)
Tempura Fried Sweet Potato dippad i Wasabi Mayon, var fem-poängare! 
Kan däremot inte ge höga poäng till burgaren, inget speciellt faktiskt trots kobe biff. 

Men hallå, förresten! Vilka är ni som läser bloggen? Har ju antal läsare varje dag, who are yoooou guys? Sjukt nyfiken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar