måndag 27 oktober 2014

Pick Your Own Veggies In New Jersey!

Efter en händelserik Torsdags kväll då jag tipsa Aftonbladet om en bild på läkaren som är smittad av ebola.




Som sedan blåstes upp till tre stora artiklar (GP, Aftonbladet och Expressen) om "Svenska Jenny mitt i ebola dramat i New York" , så har det ändå varit intressant hur median och kvällspressen fungerar. Samt att dra in arvode för respektiva bild och video som jag sålde till pressen var ju den oskyldiga tanken från början, haha! 

Men! Idag (Söndag) åkte jag och en kompis ut till en farm ute i New Jersey. En farm 2 h med tåg utanför Manhattan där man kunde plocka egna grönsaker,
pumpor, äpplen etc. Det tog vi vara på! En super roliga Söndagsaktivitet :)

Farmen var jättestor med majsfält och stora grönsaksodlingar. Det gick runt folk med korgar, vagnar och plockade och smakade på allt.

Pumpa fältet erbjöd pumpor i alla olika storlekar.

Jag bar med mig en liten pumpa och en spaghetti squash! 

Vi yrade runt i majsfältet och åååh:ade oss över hur mycket majs det fanns. 

Så fint och så annorlunda att sez Ett fantastiskt corn maze! 

Vi drog upp färsk purjolök, hur lyxigt?! 

Vi gick från ena odlingen till andra, plockade äpplen, chilli, habaneros, abourgine, plommontomater, majs, etc.

Detta plockade vi ihop, sedan checkar man ut från "Pick-Your-Own-Area" och betalar för det man har plockar ihop. En korg blev $8, så värt det! 

Sen åkte vi hem och jag bestämde mig för att skulptera en pumpa för första gången. 

Såhär blev resultatet! En klassisk en :D

Sen rostade jag pumpafröna.

Och nu tackar jag för veckan och checkar ut, stendöd i sängen! 

Snaaaaaark









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar