tisdag 21 oktober 2014

Tilldelad stipendium!

Idag var det lite ljusare än andra dagar. Vaknade till ett roligt mejl. 


Hur kul?! :D 
9000kr hjälper en hel del när skolavgiften, hyran och allt därtill är så dyrt här. Jag tackar verkligen och tar emot! 

Har fått sammanlagt 3 olika stipendier sedan jag började skolan. Tror det är ett belopp på ungefär 32 000kr, vilket är otroligt mycket pengar. Det är pengar som jag ansökt om, och fått genom bara att skicka in ett ansökningsbrev, en del styrkande intyg och ett starkt hopp om att få det. Ett hett tips för studenter därute. Det finns många stiftelser som sitter inne på flera miljoner som de delar ut varje år för behövande studenter. Man måste inte vara utomlandsstudent, utan kan vara studerande i Sverige också. Finns massor av stipendium relaterade hemsidor på nätet som även förklarar vad för olika ändamål som krävs för att söka just den stiftelsen. Det gäller bara att ta sig tid och researcha sönder tills man hittar något. Jag är så otroligt tacksam för att jag fått dessa pengar och hjälpmedel under tiden jag varit här. 

Har mitt första Statistik prov imorgon, har pluggat som satan till det. Sedan har jag fått superbra betyg på min Honors kurs, vilket alltid är kul. Nu ska jag fira denna dag med lite vit tryffel popcorn! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar